Kurs filmowo-montażowy – odcinek 16
Przygotowanie filmów na potrzeby social mediów
Twórcy internetowych treści mają nieco pod górę, głównie dlatego, że jednocześnie publikują na wielu serwisach. Na YouTube, na Facebooku, na Instagramie a te serwisy wymagają innej orientacji filmu. Mowa tu o orientacji poziomej lub pionowej.
Czy jest sposób by sobie to zadanie ułatwić?
Rozwiązaniem może być, aby kluczowe elementy znajdowały się w tym kwadracie, który znajduje się na przecięciu tych dwóch formatów.
Czyli staramy się tak przygotować treści, żeby żadne istotne informacje nie „wystawały” poza 1080 punktów w pionie i 1080 punktów poziomo.
Ogranicza to nasze możliwości nieco, ale ułatwia nam późniejszy eksport filmu zarówno do formatu na YouTube jak i do formatu na Instagrama.
Dlatego w tym celu, nasze wideo w wersji roboczej powinno mieć 1920 x 1920.
Komentarze
Nie ma żadnych komentarzy