Kurs filmowo-montażowy – odcinek 16

Przygotowanie filmów na potrzeby social mediów

Twórcy internetowych treści mają nieco pod górę, głównie dlatego, że jednocześnie publikują na wielu serwisach. Na YouTube, na Facebooku, na Instagramie a te serwisy wymagają innej orientacji filmu. Mowa tu o orientacji poziomej lub pionowej.

Czy jest sposób by sobie to zadanie ułatwić?

Rozwiązaniem może być, aby kluczowe elementy znajdowały się w tym kwadracie, który znajduje się na przecięciu tych dwóch formatów.

Czyli staramy się tak przygotować treści, żeby żadne istotne informacje nie „wystawały” poza 1080 punktów w pionie i 1080 punktów poziomo.

Ogranicza to nasze możliwości nieco, ale ułatwia nam późniejszy eksport filmu zarówno do formatu na YouTube jak i do formatu na Instagrama.

Dlatego w tym celu, nasze wideo w wersji roboczej powinno mieć 1920 x 1920.